top of page

מזמינים סטנדאפיסט - איך נקבע המחיר שלו?

אחד השיקולים בבחירת סטנדאפיסט הוא התקציב אשר עומד לרשות המארגנים. על המארגנים לגבש טווח תקציב רלוונטי מתוכו ניתן יהיה לבחור את מופע הסטנדאפ המתאים ביותר.

כיום ניתן למצוא מופע סטנד אפ כמעט בכל תקציב, יש סטנדאפיסטים החל מ-1000 ₪ ועד הסטנדאפיסטים המובילים שיכולים גם לגבות 40,000 ₪ עבור מופע של 45 דקות.

סטנדאפיסט מקצועי ומנוסה מקדיש שעות רבות לבניית ושיפור ההופעה, כתיבת קטעים, בדיקת הקטעים על במות שונות, התאמת תוכן לאופי האירוע הספציפי, כתיבת קטעים ייחודיים על הארגון או על החוגגים וכדומה. לפיכך סטנדאפיסט מקצועי משקיע רבות על מנת לתת הופעה מעולה לקהל היעד ומתמחר זאת בהתאם.

בנוסף, כמו בכל שוק יש את אלמנט הביקוש וההיצע: סטנדאפיסט מוכר (מהטלוויזיה למשל) או סטנדאפיסט מבוקש (עקב המלצות מפה לאוזן מלקוחות או קהלים שנכחו בהופעתו) ידרוש מן הסתם משמעותית יותר. סטנדאפיסט, אשר יש ביקוש רב להופעה שלו אינו יכול לשריין תאריך במחיר נמוך משמעותית ממה שהוא ראוי לו.

עם זאת, סטנדאפיסטים גם גמישים במחיר כאשר יש לאירוע מאפיינים מיוחדים, למשל: אירוע לכמות קהל קטנה מאד, אירוע בשעה יחסית לא מבוקשת, ארגון בעל מאפיינים מיוחדים (למשל ארגון התנדבותי, אנשי בטחון, ארגון חברתי ועוד), אירוע פרטי סולידי, הוצאות נלוות למארגן (למשל עלויות טיסה ומלון בהופעות באילת) וכדומה.

הטיפ שלי למארגן האירוע הוא לא להתפשר על סטנדאפיסט פחות טוב רק כדי לחסוך כמה שקלים. מופע סטנדאפ חייב להיות מקצועי, איכותי ו...מצחיק מאד! המארגן צריך לקבל שבחים על הבחירה המוצלחת והאירוע צריך להיות כיפי ומהנה. סטנדאפיסט פחות טוב ומנוסה גובה אמנם פחות, אך יש סיכון רב יותר להופעה פחות מוצלחת ולעיתים אך מביכה, שתגרום יותר נזק מתועלת לאירוע.


אורי ברויר

בלוג

bottom of page