top of page

הזמנתם סטנדאפיסט טוב? אל תשכחו את התנאים


סטנדאפיסט - תנאי הופעה

כאשר אתם מזמינים סטנדאפיסט להופעה, ישנה חשיבות רבה ביותר לתנאי ההופעה. (לטיפים על בחירת סטנדאפיסט מתאים).

סטנדאפ זוהי אמנות הדורשת קשב וריכוז מצד הקהל. סטנדאפיסט טוב ככל שיהיה עלול לתת הופעה פחות טובה משמעותית בהיעדר התנאים הנדרשים.

אז מה הם התנאים החשובים אשר יבטיחו הופעה טובה?

  1. ישיבת הקהל - רצוי שהקהל יישב בצורה פרונטלית ובשורות מול הבמה. דבר זה מבטיח כי כלל הקהל יכול לצפות היטב בסטנדאפיסט, שהקהל מרוכז בצורה אופטימלית, שאין מחיצה בין הסטנדאפיסט לקהל (למשל ע"י שולחנות), שאין לקהל הפרעות או קשב מתחרה, שהקהל במבנה המקושר אצלו לצפייה במופע או הצגה ועוד יתרונות רבים אחרים.

  2. אין לאכול בזמן ההופעה - דבר זה הנו חשוב ביותר. מעבר לקושי להפעיל בו זמנית את שרירי הפה גם בשביל לצחוק וגם בשביל לאכול, הרי שהאכילה כשלעצמה דורשת ריכוז, קשב, התעסקות, תזוזה ועוד - כל אלו אינם מאפשרים לקהל להתרכז בהופעה ומפריעים לסטנדאפיסט לעשות את מלאכתו כמו שהוא יודע. מעבר לכך, אכילה בזמן ההופעה משדרת לאמן חוסר כבוד בסיסי.

  3. הגברה ותאורה כנדרש- חשוב שתהיה הגברה מספקת ביחס לכמות הקהל ואופי מקום ההופעה (מרחב, אקוסטיקה, רעשי רקע וכדומה). סטנדאפיסט שלא נשמע הוא כמו עץ ביער שאיש לא שמע, אי אפשר לצחוק מבדיחות אם לא הצלחנו לשמוע ולהבין אותן. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לתאורה, סטנדאפיסט משתמש רבות בשפת הגוף, פרצופים, תנועות ועוד כדי להצחיק את הקהל. ללא תאורה נכונה, מסרים חשובים לא מילוליים אלו (מחקרים מסוימים אף ייחסו להם מעל ל-90 אחוז מהמסר המועבר בתקשורת בן בני אדם) יתפספסו וההופעה תיפגע.

  4. לכבות פלאפונים ולא לצלם את ההופעה בוידאו -כמעט כולנו הפכנו למכורים לסמארטפונים ואנחנו מתייגים ומצלמים כל רגע בחיינו. הופעת סטנדאפ דורשת ריכוז הן מהקהל והן מהסטנדאפיסט. חשוב לכבות את מכשירי הסלולאר ולהיות מרוכזים בהופעה. בנוסף, מרבית הסטנדאפיסטים אינם מעוניינים שיצלמו אותם במהלך ההופעה, הן בשל סוגיות של זכויות יוצרים והן בשל ההפרעה הרבה שהדבר עלול לגרום.

כל הזכויות שמורות לאורי ברויר. אין להעתיק או לעשות שימוש ללא אישור מפורש.

אורי ברויר

בלוג

bottom of page