top of page

סטנדאפ לאירוע - בחירת סטנדאפיסט מתאים

בהשוואה לעבר, יש היום היצע סטנדאפיסטים רחב יותר משמעותית.

לצד חופש הבחירה הגדול יותר, קל נורא גם להתבלבל או לבחור בצורה לא נכונה.

ישנם מספר שיקולים בבחירת סטנדאפיסט לאירוע. בחירה מוצלחת תבטיח שהסטנדאפ באירוע יהיה מהנה ומתאים.

  1. התקציב המתוכנן – בכל תקציב כמעט ניתן למצוא סטנדאפיסט. חשוב לגבש טווח תקציב רלוונטי שמתוכו ניתן יהיה לבחור את הסטנדאפיסט המתאים ביותר. יש לשים לב שאין תמיד קשר בין המחיר המבוקש עבור אמן לבין איכות ההופעה. לעיתים סטנדאפיסט יבקש מחיר גבוה יותר בשל היותו יותר מוכר, ללא קשר לאיכות ההופעה.

  2. קהל היעד- זוהי טעות לחשוב שכל סטנדאפיסט מתאים לכל סוגי הקהלים. לדוגמא, אם מתוכנן אירוע המיועד לקהל בוגר, למשל ערב חברה, סטנדאפיסט עם תכנים המיועדים לילדים ונוער פחות יתאים. דוגמא נוספת, אם ישנה חשיבות להופעה ללא גסויות , חשוב לבדוק האם לאומן יש הופעה המתאימה לכך. חשוב לבחור סטנדאפיסט אשר בעל נסיון בהופעות מול קהל דומה.

  3. צפייה בסרטוני סטנדאפ של האמן – לפני שמזמינים סטנדאפיסט להופעה, חשוב לצפות בסרטונים שלו (אלא אם כן כבר צפיתם בהופעה או בחלק מההופעה שלו בעבר). זה נכון שבהופעה עצמה האמן יכול לבצע חומרים בעלי אופי שונה (למשל פחות גסויות אם יתבקש), אבל הסרטון נותן הדגמה של אופי ההומור ואיכות המופע.

  4. סטנדאפ בהתאמה אישית – לעיתים מארגני האירוע רוצים שהסטנדאפיסט גם יכתוב מספר קטעים ייחודיים (על הארגון, על העובדים, על מי שחוגג יום הולדת, על נושא מסויים וכדומה). לא כל הסטנדאפיסטים בעלי נסיון ויכולת לכתוב סטנדאפ בהתאמה אישית ולכן חשוב לבדוק האם לסטנדאפיסט יש נסיון בכך והאם יוכל לעשות זאת בהצלחה.

אחרי שבחרתם סטנדאפיסט מתאים ומצחיק, לא לשכוח לדאוג לתנאי ההופעה: לטיפים על תנאי הופעה - סטנדאפיסט

הכותב אורי ברויר הוא סטנדאפיסט בעל נסיון רב והתמחות בהופעות סטנדאפ לאירועים, סטנדאפ לערב חברה, סטנדאפ לערב גיבוש, הופעות סטנדאפ לבתי ספר תיכון, אוניברסיטאות, גופים ציבוריים ועוד. המופע של אורי ברויר הוא . איכותי, אינו יורד נמוך, מיוחד וקורע. אורי הוא אמן בית מוביל ומופיע קבוע במועדוני הסטנדאפ קאמל קומדי קלאב וסטנדאפ פקטורי

כל הזכויות שמורות לאורי ברויר. אין להעתיק או לעשות שימוש ללא אישור מפורש.

בחירת סטנדאפיסט לאירוע

אורי ברויר

בלוג

bottom of page